FAQ - veel gestelde vragen
1. Mag ik sieraden terugsturen als het toch niet blijkt wat ik ervan had verwacht?
Je mag de sieraden zonder opgaaf van reden terugsturen. Geef dit per e-mail aan en zorg dat de oorbellen binnen 2 weken terug gestuurd zijn naar Jewels with Flair. Je krijgt dan je geld binnen 5 werkdagen terug op je rekening gestort. De sieraden mogen niet zijn gedragen. Indien de bestelling helemaal wordt geretourneerd, zal Jewels with Flair ook de verzendkosten vergoeden. Indien een deel van de bestelling wordt terug gestuurd, worden de verzendkosten niet vergoed (indien is gekozen voor track & trace of verzending naar België).
2. Wat is de kwaliteit van de sieraden?
Bij Jewels with Flair vind je uitsluitend sieraden gemaakt in sterling zilver en verguld sterling zilver (gold plated). De vergulde variant heeft een mooie kwalitatieve plating van 18 tot 24 karaat goud die erg lang mee gaan.
Alle sieraden zijn nikkelvrij en hypo-allergeen.
3. Zijn alle sieraden Fairtrade gemaakt?
Alle sieraden worden gemaakt in het atelier van de ontwerpster, Erlinde Kramer. Deze sieraden worden in Nederland Fairtrade gemaakt door de ontwerpster zelf en haar medewerkers.
Helaas is het nog niet mogelijk de stenen zoals Jewels with Flair gebruikt fairtrade in te kopen. Wel is Jewels with Flair aan het onderzoeken waar stenen gemaakt worden onder de beste omstandigheden om vervolgens de stenen rechtstreeks bij de leverancier in te kunnen kopen.
Momenteel worden de meeste stenen ingekocht bij Nederlandse winkels en groothandels.
4. Wat doet Jewels with Flair aan het milieu?
Er wordt zoveel mogelijk gerecycled; bijvoorbeeld doosjes, bubbelplastic en piepschuim. Daarnaast worden verpakkingsmaterialen zoveel mogelijk ingekocht waarbij gelet wordt op het FSC keurmerk.
Losse stukjes zilver worden opgespaard en uiteindelijk weer verwerkt in nieuwe ontwerpen.
5. Hoe worden de sieraden verpakt?
Sterling zilveren sieraden en goud op zilveren sieraden gaan in een sieradendoosje.
6. Kan ik ook sieraden laten ontwerpen?
Ja dat kan zeker. Mail naar info@jewelswithflair.nl voor de mogelijkheden.
8. Kan ik een sieraad ook cadeau geven en kan de ontvanger dan ook het sieraad ruilen?
Ja, dat kan. Vul bij het verzendadres het adres van de ontvanger in en bij factuuradres je eigen adres en e-mail adres. Het is ook mogelijk een cadeaubericht achter te laten tijdens het bestelproces. Aan je sieraad , dat altijd als cadeautje wordt verpakt, wordt dan ook een kaartje toegevoegd met handgeschreven tekst.
9. Kan ik een berichtje aan mijn bestelling toevoegen als het om een cadeautje gaat?
Ja dat kan zeker. Vermeld je tekst bij ‘bestel-notities’. Aan je bestelling wordt een kaartje met handgeschreven tekst toegevoegd.
10. Kan ik ook cadeaubonnen kopen?
Jazeker.
11. Is er ook een fysieke winkel?
De sieraden van Jewels with Flair liggen bij een aantal verkoopadressen. Je vindt ze hier.
12. Heb ik garantie op de sieraden?
Je hebt 6 maanden garantie op de sieraden. Het gaat dan om sieraden die stuk gegaan zijn en gerepareerd moeten worden. De garantie valt niet onder verzilverde of vergulde sieraden waarvan het laagje is versleten omdat dit afhankelijk is van de zuurgraad van je huid en Jewels with Flair daar geen invloed op heeft.
13. Wat is de levertijd?
De meeste sieraden zijn uniek & handgemaakt door Erlinde Kramer. Je bestelling wordt binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden. Met spoed je bestelling nodig? Vermeld dit bij ‘bestel-notities’ en je bestelling wordt naar voren gehaald.
14. Hoe weet ik dat de betaling veilig gaat?
De webshop is beveiligd via een SSL verbinding. Dat houdt in dat de datastroom tussen de webshop en de bezoeker goed beschermd is en niet gelezen kan worden door derden.
15. Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, dat kan via Klarna. Je kunt de sieraden dan eerst bekijken en daarna betalen via Klarna.
16. Wat zijn de verzendkosten?
Voor verzending binnen Nederland rekenen wij geen verzendkosten bij bestellingen boven de 50,-. Verzendkosten voor bestellingen buiten Nederland vind je hier.
Optioneel: met name tijdens de feestdagen is het verstandig je order via track en trace te laten versturen of aangetekend te laten verzenden.
17. Is de webwinkel aangesloten bij een keurmerk voor webwinkels?
Ja. De shop is aangesloten bij Webwinkelkeur. Daarnaast wordt de site iedere 2 jaar gecontroleerd op de AVG door Bergman Juridisch advies.
Staat jouw vraag hier niet bij? Laat een berichtje achter op het contactformulier.
Ik wens je veel shop plezier!
Erlinde Kramer